اوردنچر ایمپلنت، جایگزین مناسب برای تمامی دندان ها

اوردنچر ایمپلنت، جایگزین مناسب برای تمامی دندان ها

اوردنچر ایمپلنت را جایگزین دندان های خود کنید

اوردنچر ایمپلنت یکی از بهترین روش ‌ها برای جایگزینی دندان می باشد که در این روش پروتز مصنوعی به ایمپلنت اتصال پیدا خواهد کرد. قیمت اوردنچر ایمپلنت از دندان مصنوعی بیشتر بوده و نسبت به دیگر روش ‌های ایمپلنت کمتر خواهد بود. چنانچه تمامی دندان‌ های خود را از دست داده ‌اید، اوردنچر ایمپلنت یکی از بهترین گزینه ‌ها برای شما به شمار خواهد آمد بی شک. در این روش از پروتز های تحت حمایت ایمپلنت استفاده می گردد. در این نوشتار تشریح خواهیم کرد که که این نوع ایمپلنت چیست و چگونه انجام می ‌شود. چه افرادی قادر خواهند بود از آن استفاده کنند و برای چه افرادی مناسب نمی باشد و نسبت به دیگر روش‌ های ایمپلنت و پروتز دندان مصنوعی چه مزایایی دارد. بر آنیم تا بگوئیم منظور از اوردنچر ایمپلنت، جایگزین مناسب برای تمامی دندان ها چیست. در صورتی ‌که قصد کاشت دندان را دارید و نمی ‌دانید روش اوردنچر ایمپلنت برای شما مناسب است یا خیر بایستی به طور حتم با چند دندانپزشک مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با بهترین دندانپزشک خواهید توانست از طریق سایت کلینیک دندانپزشکی دشتستان دنتال اقدام نمائید. در این سایت تخصصی علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین، متنی و تلفنی وجود دارد. حال باید عنوان کنیم که اوردنچر ایمپلنت، جایگزین مناسب برای تمامی دندان ها خواهد بود بی شک. به سادگی می توانید اوردنچر ایمپلنت را جایگزین دندان های خود کنید. در اولین گام می بایست بان کنیم که اوردنچر ایمپلنت چیست. چنانچه از دندان مصنوعی استفاده کردید، می ‌دانید که این پروتز ها مشکلاتی را زمان خوردن غذا یا صحبت کردن ایجاد خواهند کرد. احتمال لیز خوردن آن هنگام صحبت یا لق شدن موقع عطسه و سرفه وجود دارد. اوردنچر ایمپلنت برای افرادی که تمامی دندان ‌های خود را از دست داده ‌اند، این مشکلات را برطرف خواهد نمود. اوردنچر در واقع همان پروتز دندان مصنوعی ست ولیکن با استفاده از ایمپلنت دندان حمایت شده و یکی از بهترین روش ها برای ترمیم دندان به شمار می آید. نتیجه اینکه در جای خود ثابت مانده و دیگر هنگام صحبت یا خنده تکان نخواهد خورد. در این روش از بریج کامل دندان استفاده شده و تعداد کمی ایمپلنت نیاز می باشد. به همین دلیل هزینه، زمان و آسیب ‌های پس از جراحی کاهش خواهد یافت. اصلی ترین نکته در مورد اوردنچر ایمپلنت این است که پروتز های تحت حمایت ایمپلنت مزایای ایمپلنت ‌های دندانی و پروتز های متحرک را با هم دارد. موضوع تفاوت اوردنچر با دندان مصنوعی می تواند برای شما جالب توجه باشد. انواع پروتز مصنوعی سنتی بدون تکیه ‌گاه در دهان قرار خواهند گرفت. این نوع پروتز ها ممکن است هنگام غذا خوردن یا صحبت‌کردن لیز بخورند ولیکن اوردنچر ایمپلنت به ‌وسیله چند ایمپلنت روی فک ثابت شده و تکان نخواهد خورد. همچنین به دلیل وجود ایمپلنت از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می ‌کند ولیکن در پروتز مصنوعی با گذشت زمان فک پایین تحلیل خواهد رفت. تفاوت اوردنچر با ایمپلنت نیز می بایست بررسی گردد توسط کارشناسان سایت کلینیک دندانپزشکی دشتستان دنتال. سخن ین است که بدانیم اوردنچر ایمپلنت چه تفاوتی با پروتز ثابت بر پایه ایمپلنت دارد. عموما در پروتزهای ثابت بر پایه ایمپلنت نیاز به تعداد بیشتری ایمپلنت بوده و پروتز با اباتمنت به پایه‌های ایمپلنت وصل خواهند گردید. به همین دلیل هزینه بیشتری داشته و آسیب ‌های ناشی از جراحی بیشتر است ولیکن دندان اوردنچر ایمپلنت به پایه ‌های ایمپلنت کمتری نیاز داشته و می ‌توان برای آن از پروتز متحرک بهره گرفت.

نحوه جراحی و مراحل اوردنچر ایمپلنت

نحوه جراحی در اوردنچر ایمپلنت مشابه کاشت یک واحد ایمپلنت به روش معمول می باشد. پیش از جراحی نیاز به معاینه داشته و بایستی حتما در مود بودجه، نیاز ها و شرایط خود با دندانپزشک مشورت داشته باشید. عموما برای تعیین میزان استخوان فک و بررسی احتمال هر نوع جراحی نیاز به عکس‌برداری و قالب ‌گیری ست. برای انجام اوردنچر متکی بر ایمپلنت دندان، دکتر الهام محسنی مراحل زیر را در دستور کار خود قرار خواهد داد. بیحسی تزریق می‌ شود و پس از آن تعداد ایمپلنت مشخص شود و لثه برش داده خواهد شد. در این زمان، ایمپلنت‌ ها در محل مناسب قرار گرفته و دکتر الهام محسنی برش ‌ها را بخیه خواهد زد. سه تا شش ماه زمان لازم است تا روند درمان طی گردد. در این مدت از پروتز موقت استفاده خواهید کرد. پس از بهبودی کامل اباتمنت و پروتز اصلی روی ایمپلنت ‌ها قرار خواهد گرفت. بدانید که پس از نصب ایمپلنت پروتز موقت روی آن ها قرار می‌گیرد. حدود سه تا شش ماه بعد می ‌توان پروتز اصلی را قرار داد. برای تعیین میزان استخوان فک و بررسی احتمال هر نوع جراحی نیاز به عکسبرداری و قالب ‌گیری ست.

مزایای اوردنچر ایمپلنت

پیش از تصمیم‌ گیری در مورد استفاده از روش اوردنچر ایمپلنت خوب است مزایای این روش را بررسی نمائیم. برخی از مهمترین مزایای این روش را فهرست خواهیم کرد برای شما عزیزان.
_ نتایج علمی موفق: طی تحقیقات در یک دهه اوردنچر ها نتایج خوبی به همراه داشته ‌اند.
_ طول درمان کوتاه: بلافاصله پس از کاشت ایمپلنت می ‌توان پروتز دندان مصنوعی را روی آن ها قرار داد.
_ کاهش نیاز به پیوند استخوان: تعداد ایمپلنت در این روش کم بوده و به دلیل داشتن زاویه خاص در فک تکیه ‌گاهی ایمن دارند. به همین سبب نیز در بیشتر مواقع نیازی به پیوند استخوان نخواهد بود.
_ قیمت مناسب: در روش اوردنچر نسبت به سایر روش‌ های ایمپلنت به تعداد ایمپلنت کمتری نیاز بوده و هزینه کاهش پیدا خواهد یافت.

عوارض و مشکلات اوردنچر ایمپلنت

درست است که اوردنچر ایمپلنت، جایگزین مناسب برای تمامی دندان ها می باشد ولیکن به هر ترتیب باید معایب آن نیز بررسی گردد. برای افرادی که تمامی یا بیشتر دندان ‌های خود را از دست ‌داده ‌اند، این روش گزینه بسیار خوبی بوده و کمتر می ‌توان به معایب آن اشاره نمود. اوردنچر ایمپلنت نسبت به پروتز های معمولی هزینه بیشتری داشته و این مورد می ‌تواند از معایب آن به شمار آید. علاوه بر این چنانچه مقدار تحلیل رفتن استخوان زیاد باشد، پیوند استخوان نیز کارساز نبوده و می بایست به طور حتم از انواع پروتز سنتی بهره جست.

انواع اوردنچر بر پایه ایمپلنت

اوردنچر ایمپلنت، جایگزین مناسب برای تمامی دندان ها همان موضوعی ست که باید بررسی گردد. به واقع می توان بیان کرد که اوردنچر ایمپلنت، جایگزین مناسب برای تمامی دندان ها به شمار خواهد آمد در حال حاضر. اوردنچر ایمپلنت و مراحل اوردنچر مختلف است. دندانپزشک با توجه ‌به نیاز و شرایط شما قادر خواهد بود از انواع ثابت یا متحرک بهره گیرد. انواع مختلف اوردنچر را به شما معرفی خواهیم کرد.
_ اوردنچر تحت حمایت ایمپلنت
در این روش چهار تا شش ایمپلنت در فک بالا و پایین قرار می‌ گیرد. با استفاده از این روش از زوال استخوان جلوگیری شده و ظاهر جوان‌ تر به چشم خواهد آمد. برای قرار دادن ایمپلنت‌ ها جراحی انجام شده و سپس پروتز سفارشی ساخته می گردد. پروتز متحرک بوده و امکان برداشتن آن زمان خواب یا تمیز کردن وجود دارد.
_ اوردنچر ثابت تحت حمایت ایمپلنت
این نوع اوردنچر مشابه اوردنچر متحرک است. با این تفاوت که پروتز به ایمپلنت‌ ها پیچ شده و تنها دندانپزشک قادر خواهد بود آن را جدا کند. پیچ ‌ها شبیه به اباتمنت عمل کرده و تمیز کردن آن کمی دشوار خواهد بود. به دلیل ثابت ‌بودن و نیاز به چهار ایمپلنت هزینه آن بیشتر از انواع دیگر است.
_ اوردنچر تحت حمایت ایمپلنت با میله
در این نوع اوردنچر پایه ایمپلنت میله ‌ای بوده و پروتز روی آن گیره می‌ شود. هنگام تمیز کردن پروتز یا خوابیدن می‌ توان آن را از دهان خارج نمود به سادگی.
_ اوردنچر تحت حمایت ایمپلنت توپی شکل
از این نوع اوردنچر برای جایگزینی دندان در فک پایین استفاده خواهد شد. دو یا چهار ایمپلنت در استخوان فک قرار می‌ گیرد. اباتمنتی که ایمپلنت را به پروتز وصل می ‌کند، شکل توپ می باشد. مزیت آن، راحت تمیز کردن و آسانی تعویض قطعات خواهد بود.
_ اوردنچر پارسیل
چنانچه تنها تعدادی از دندان ‌های خود را از دست داده ‌اید، خواهید توانست از این نوع اوردنچر بهره گیرید. این نوع اوردنچر به ‌وسیله یک یا دو ایمپلنت در جای خود قرار می‌ گیرد. از معایب آن می ‌توان به ایجاد فشار بر دندان ‌های مجاور اشاره نمود. کارشناسان سایت کلینیک دندانپزشکی دشتستان دنتال بیان می کنند که اوردنچر پارسی نسبت به پروتز سنتی پارسیل ظاهر طبیعی ‌تری دارد.

نکات تکمیلی در مورد اوردنچر ایمپلنت

_ در صورت استفاده از اوردنچر ایمپلنت چه غذایی بخوریم را باید بدانید. پوره سیب ‌زمینی، تخم ‌مرغ، ماست، آبگوشت، سوپ، پنیر و میوه بهترین گزینه ها به شمار می آیند. عمر اوردنچر ایمپلنت را برای شما تشریح می کنیم. این روش دندانپزشکی ترمیمی در واقع بین ده تا بیست سال دوام دارد. اوردنچر ایمپلنت روی قدرت تکلم اثر منفی دارد یا خیر را باید بررسی نمود. به آن دلیل که پروتز دندان به ایمپلنت‌ ها وصل می ‌شود، امکان تکان یا لیز خوردن آن وجود نخواهد داشت. به همین دلیل اثر منفی در تکلم ایجاد نکرده و اثرات آن مثبت نیز خواهد بود بی گمان. اوردنچر ایمپلنت، جایگزین مناسب برای تمامی دندان ها به شمار خواهد آمد. حال می بایست برای اوردنچر ایمپلنت چند ایمپلنت لازم است را باید پاسخ دهیم به شما عزیزان. بدانید که تعداد ایمپلنت به نوع اوردنچر و نیاز بیمار بستگی دارد. به عنوان مثال در اوردنچر پارسیل عموما به یک یا دو ایمپلنت نیاز خواهد بود ولیکن در دیگر انواع آن در بیشتر مواقع بین دو تا چهار ایمپلنت نصب خواهد گردید. اوردنچر دندان تکه ای مورد پرسش بوده است. به جای پوشش تمام دندان ‌ها، بخشی از آن ها را پوشش خواهد داد اوردنچر ایمپلنت. دکتر الهام محسنی به این پرسش شما پاسخ خواهد داد که موفقیت اوردنچر فک بالا بیشتر است یا فک پایین. فک پایین موفقیت بیشتری دارد به این دلیل که در فک بالا تراکم استخوان کمتر است در حالی که فک پایین تراکم بیشتری دارد. طول درمان اوردنچر ایمپلنت چقدر طول می کشد را باید بدانید. کارشناسان سایت کلینیک دندانپزشکی دشتستان دنتال عنوان می کنند که پس از نصب ایمپلنت ‌ها در یک جلسه بین سه تا شش ماه زمان لازم می باشد. در این مدت زخم ‌ها بهبود پیدا کرده و ایمپلنت با استخوان فک ادغام خواهد گردید. پس از گذشت این زمان پروتز اصلی قرار می گیرد. پرسش این است که آیا اوردنچر متکی بر دندان با چسب محکم می شود. بدانید که این روش بدون نیاز به چشب به لثه متصل خواهد شد.
_ مراقبت های بعد از اوردنچر ایمپلنت را تشریح می کنیم برای شما. موضوع اوردنچر ایمپلنت، جایگزین مناسب برای تمامی دندان ها بسیار اهمیت خواهد داشت. روش ‌های مراقبت از اوردنچر ایمپلنت مشابه مراقبت‌های دندان مصنوعی ست. پس از غذا خوردن آن را کاملا تمیز کنید. چنانچه از نوع متحرک است، پس از برداشتن پروتز، دهان خود را نیز کامل بشویید. هر بار که می ‌خواهید آن را داخل دهان خود بگذارید، خوب تمیز کنید تا دهان و لثه ‌ها عفونت نکند. برخی افراد پروتز متحرک را همیشه در دهان خود نگاه می ‌دارند ولیکن بدانید این نکته خاص را که پروتز های متحرک را بهتر است هنگام خواب در آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اوردنچر ایمپلنت و روش‌های مراقبت از ایمپلنت و پروتز بهتر است با دندان پزشک مشاوره داشته باشید و پرسش های خود را از متخصص بپرسید.
_ قیمت اوردنچر بر پایه ایمپلنت می تواند برای شما مهم باشد بی گمان. هزینه اوردنچر ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. دندانپزشک می بایست حتما نوع ایمپلنت را مشخص کرده و تعداد آن ها را معین کند. هزینه ایمپلنت دندان در برند های مختلف متغیر بوده و به همین دلیل نمی‌ت وان قیمت اوردنچر (هزینه اوردنچر فک بالا یا پایین) را به طور دقیق اعلام کرد. برای اطلاع از قیمت دقیق بهتر است با دندانپزشک خود مشاوره داشته باشید. در سایت تخصصی کلینیک دندانپزشکی دشتستان دنتال می ‌توانید از به ‌روز ترین قیمت اوردنچر ایمپلنت را مشاهده نمائید.
_ به واقع باید این نکته را بدانید که اوردنچر ایمپلنت برای چه افرادی مناسب است. چنانچه تمامی دندان های خود را از دست داده ‌اید، می ‌توانید از اوردنچر استفاده کنید. اوردنچر برای چه کسانی مناسب است را باید بررسی کنیم. افرادی که از پروتزهای مصنوعی به دلیل لغزیدن یا درست جا نشدن آن ها در دهان راضی نیستند خواهند توانست به سادگی از این روش استفاده کنند. البته دندانپزشک بایستی حتما تراکم و ضخامت استخوان فک را بررسی نموده تا اطمینان حال آید که می‌ توان پایه ایمپلنت را در استخوان قرار داد. ولیکن در بیشتر مواقع نیازی به پیوند استخوان نبوده و به دلیل ایجاد زاویه در ایمپلنت مشکل برطرف خواهد گردید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد